BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 16

camp we love nature

Assalamualaikum ;D yes yall know 14-16.10.2011 aku pergi camp ;D HAHA. first2 kalau tak aku tanak pergi nak tarik diri. tapi rugi ah kalau tak pergi :> sumpah camp tuh gila gempak habaq hg. dh la free. k meh nak cite slme tiga hari tuh aku buat ape. yg mne tak dpt pergi tu jgn jeles yaww.
form4 pnye camp akan datang ye :> korg akan pergi jgk.

Day 1
aku bgun gila awal. HAHA adik bgn lmbt.abh ckp kat adk bngun lmbt p skolah jln kaki. mana taknye dia suka siap hegeh. 6.45 kena ade kat sana dahh. k mmg excited lah kan ;DD hihi. dri sekolah bertolak pkul 7.30 pagi and kteowg smpai perkmpungn org asli dlm 10.30 pgi. then smpai2 tu pergi daftar then sesi ice breaking and bhgi kmpulan. ama group 5 , fieza group 4 and aku group 3 ;D then ade aktiviti buat bendera, logo, moto and kata semngt kumpulan. pelukis kteowg ya itu MONE @aniza sgt pndai melukis :DD hoho. aku tak reti melukis. tlg kaler boleh leww. nma group kteowg VIPER. VIPER adalah sejenis ular ;D then jungle trakking. best :DD mncabar gilalah daki bukit. dhlahh curam kena mengelongsor lah , mcm2 ah. habeh baju ==' tengok cmne bentuk jerat dlm hutan then tengok tumbuhan2 yg kite tak pernh tengok such as kacip fatimah and ape lg entah. aku lupe >< then makan ubi yg dimask dlm buluh :D awesome ! then aktiviti melawat cara hdup org asli and kraftangan diorang. mlm pulk latihn lagu semngt. kalau tak kteowg tido dlm khemah tapi disebbkn hujan kami tdo dlm hotel.

Day 2
hari kedua mmg gempk! penat wehh >< HAHA perghh kat sini pepagi mmg sejuk gilaaa -,- HAHA. dh hbis aktiviti bru kami mandi. tuh pn pkul 6 ptg bru mandi. sejuk punye pasal. then ade perbncgn persmbhn kmpulan. group 3 dapat mentor yg hensem and sporting iaitu ABG RIMBA ;D tapi mase taklimat kami dah kena warning TIDAK BOLEH BERCINTA DGN MENTOR :DD persmbhn tuh malam aw. so petang tuh kami berlath laa. kami buat tarian msyarakt org asli iaitu tarian sewang. tarian sewang ni mcm kite punye tarian je. kena lenggok2 punggung , letik2 tangan tuh je. tapi lagu dia best :D HOK ALOHH betina ni. manalah aku nk tau group aku akn buat tarian sewang mcm group hg. aku pn dtg latihn lmbt der ==' aku dtg2 depa dh buat lthn. disebbkn benda tuh ja hg tamau ckp dgn aku. otak ada fkir lah wehh ! adelah blja skit2 bahasa org asli. tapi lupe >< then ade ceramah nature talk wth dr norhayati dri UKM :D k best gileww ceramah. manalah aku tahu best en. aku tdoq ja time dia bagi ceramah ^^v HAHA.
then petangg pulak ade sukaneka. WHOAA enjoy ^^ main permainan pkul botol. mata kena tutup then ahli kmpulan dia kena bg direction kat org yg kena tutup mata tuh. dia perlukn org yg tinggi ja , org pndk cm aku mmg for sure kalah la. then ambik gula2 dlm tepunggg. eeehabeh baju penuh tepung, tepung masuk dlm mulut. yekk tak sedap >< HAHA. then malam tuh kena buat persembhn. kami group pertama yg buat persembhn. err saja ja mentor2 ny pnggil group kami dulu. haha tarian berterabur ja ==' malukot kena naik pentas. tapi buat muka tak malu ja la. naik pentas sengihh ja ;D haha berterabur pn dapat NO 2 :DD haha awww~ then mlm tu spttnye semua kena tdo kat khemah. tapi fieza anak cikgu tdo dgn mak dia. kami pun join lah sekli tdo hotel. yg lain2 tdo khemah. alohh kami dh ade pngalaman dh aih tdo khemah. bg yg lain plk rasa. tdo khemah mase kem KRS dulu. tdo dgn ulat bulu lagi :DD then mlm tu fieza sakit. dia muntah2. nasib dia tdo dgn mak dia. kalau tdo khemah taktau lah :/ aku mmg tak sedaq langsung, tdoq mati lah katakan. apa punya kawan lah aku ny. HAHA xD then aku peluk monkeysss aku cikgu kata : haaa peluklah monkeys tuh kn , takde pkwe kan. padahai ada :DD

Day 3
okay hri terkahir. mmg tak sbr nak balik taiping dlm mase yg sme jugak sedih :< kami dapat baju freee :DD ala yg dlm gmba bju wrne hijau tuh. FYI , baju yg aku pkay size s. tapi tetap besar -,- kami tak mandi pagi sbb akan mandi sungai :D best ouh mandi ! sejuk gilaaa >< then tgok cra2 tngkp ikan guna bubu. fieza takde :/ tak best ahh. then majlis penutup. group 5 punye sketsa best gilaaa :D then kesluruhan pemenang group 3 dapat no 3 :D HAHA. okay letew~ then tngkp gmba dgn mentor2 semua. saya rndu ABG RIMBA :< rindu tempat tuhh. sobss. nak nngis :( k the end. byee sorry long post gilaa ==' enjoy my story and layannn gmba kat sana :D more photo at my fb kay.

gmba mase day 2 : aku yg tngkp. gune phone cikai aku ja samsung s5620 bukan dslr pun :D
aku lngsung tak edit gmba ni kay ditngkp pde pkul 7.30ptg :D cntik kan ?
ciptaan allah :)

menari tarian sewang dgn anak2 org asli :DD HAHA enjoy.

time nih amalina berlakon jd binatang :D huhu

mentor2 kteowg yg syok habiss ! from the left aku xingt nme , then sblh pn tak ingt.pastu abg rimba , then ustaz kmi kat kem , pakngah jungle, abg rizal , then gagah :D mentor fieza yg sgt tak best. tak rti senyum >< then tengkuu :D love you guys ! thnx tlg jga kteowg k kat kem. and maskkn mknan kteowg.

SS dlm bas kejapp :D with monkeysss saya aww~ amalina jeles tgok saya sllu pluk monkeys pastu dia ambik monkeys pastu sorok :< kejammm ! saya mcm org gila cri monkeysss. huhuk :/
ama kata bru hlg monkeys dh mcm org gila mcmna lah hlg fendy. HAHA insyaallah tak gila aih.